4.2. Escola inclusiva

Després d'haver llegit l'article "Aprendre junts per viure junts. Pla d'acció 2008-2015" vull destacar el següent: 

 

Stainback (2001) defineix l’educació inclusiva com “un procés pel qual s’ofereix a tots els infants, sense distinció de la capacitat, raça o qualsevol altra diferència, l’oportunitat per continuar sent membre de la classe ordinària i per aprendre dels seus companys, i juntament amb ells, dins l’aula”.

 

Ainscow (2005) destaca de l’educació inclusiva els seguents aspectes:

  • La inclusió és un procés sense fi per trobar millors formes, cada vegada més adequades, de respondre a la diversitat.

  • La inclusió s’interessa  en la identificació i l’eliminació de les barreres d’aprenentatge i la participació.

  • La inclusió cerca la presència, la participació i el procés de tot l’alumnat.

  • La inclusió també es fixa en aquells grups d’alumnes amb risc de marginació, d’exclusió, més gran o de no aconseguir un rendiment adient en l’aprenentatge escolar.

 

En una escola inclusiva, no hi ha alumnat corrent i alumnat especial, sinó simplement alumnes, sense adjectius, cadascú amb les seves característiques i necessitats pròpies, entenent la diversitat com un fet natural i, per tant, tenint en compte aquestes diferències, perquè tots els alumnes, que són diversos, aprenguin al màxim de les seves possibilitats (Pujolàs, 2005). 

 

Finalment, els principis d’una escola per a tothom es proposen en el Pla d’acció “Aprendre junts per viure junts” i són: 

En definitiva, aquesta ha estat una lectura molt interessant ja que ens parla clarament de l'escola inclusiva.